2010年1月15日星期五

一首歌


Reflection

Look at me
I will never pass for a perfect bride, or a perfect daughter
Can it be I'm not meant to play this part?

Now I see that if I were truly to be myself
I would break my family's heart

Who is that girl I see
Staring straight back at me?
Why is my reflection someone I don't know?
Somehow I cannot hide
Who I am, though I've tried
When will my reflection show who I am inside

When will my reflection show who I am inside

我以前很喜欢这首歌,这是很多年前的事了。那时候迪斯尼的《花木兰》是我的最爱,我看了很多遍。假期期间,又让我有机会重温这一部卡通电影,我才发现直到今天我还是那么喜欢这首歌。只是现在和以前不一样了,那时候,我心里面想的是这首歌词说出了我心里的疑问,而现在我想自己已经知道答案了……





没有评论:

发表评论